Kontakt

61-707 Poznań ul. Libelta 27

Nasze social media:

Skuteczne wdrożenia i optymalizacja procesów w firmie. Wymagania stawiane firmom doradczym

Wybór firmy doradczej, która pomoże w optymalizacji procesów biznesowych, bywa prawdziwym wyzwaniem. Jakie wymagania aktualnie królują na rynku, na co zwracać szczególną uwagę i w jaki sposób wygląda tego typu współpraca? O rozwoju technologii, automatyzacji oraz najczęściej występujących typach klientów rozmawiamy z Wojciechem Zarębą ze SMART Project. 

Optymalizacja procesów biznesowych przez zewnętrznych specjalistów jest w stanie przynieść przedsiębiorstwu ogromne korzyści. Co istotne, sam projekt nie kończy się jednak na implementacji. Stawia przed decydentami oraz pracownikami kolejne wyzwania, którym muszą sprostać. Nie bez znaczenia jest też sam wybór usługodawcy, który będzie w stanie spełnić wszystkie postawione przed nim wymagania. 

Wojciech Zaręba ze SMART Project ma wieloletnie doświadczenie w optymalizacji procesów. W swojej karierze pracował z różnymi typami klientów, o najróżniejszych wymaganiach. Część z nich oczekuje usługi kompleksowej: od audytu przez wytyczenie potrzebnych zmian, określenie potencjału i wyposażenia aż po negocjacje z kontrahentami. Nie brak jednak też przedsiębiorstw, które część zadań realizują samodzielnie, oczekując sprawdzenia ich wniosków i słuszności wytyczonej ścieżki. 

Jakie jednak czynniki odgrywają kluczową rolę w procesie wyboru firmy, która ma zająć się optymalizacją? Co oprócz komunikacji należy wziąć pod uwagę, by tego typu współpraca przebiegła pomyślnie? Jak podchodzić do kwestii rozwoju technologicznego oraz automatyzacji, by pozytywnie wpływały one na działalność firmy, a jednocześnie przygotować na nie pracowników? 

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań udzielił specjalista Wojciech Zaręba ze SMART Project. Podczas rozmowy poruszyliśmy wiele kwestii, m.in.: 

  • wyzwania i oczekiwania stawiane przed firmami doradczymi, 
  • kluczowe czynniki wyboru specjalistów, 
  • kwestia zasobów podczas realizacji projektu oraz po jego zakończeniu, 
  • wpływ rozwoju technologii na zasoby, jakimi dysponują pracownicy oraz kadra zarządzająca,
  • otwartość pracowników na zmiany, rozwój i zdobywanie nowych kompetencji oraz analizę otrzymywanych danych w kontekście automatyzacji.

Szczególnie interesującą kwestią są motywacje wpływające na wdrażanie automatyzacji w firmach. Mogą być one zarówno pozytywne oraz prowadzące do rozwoju, jak również wynikać z mody, co często skutkuje niesatysfakcjonującymi efektami. 

Dokładniejsze omówienie tej kwestii, wraz z przybliżeniem idealnego momentu na wdrożenie automatyzacji, znajdziesz w naszej rozmowie: Projekt nie kończy się na implementacji. Rozmowa z Wojciechem Zarębą o skutecznych wdrożeniach.