Kontakt

61-707 Poznań ul. Libelta 27

Nasze social media:

Zmiana zawsze rodzi lęki – zarówno wśród pracowników, jak i pośród członków zarządu. Dziś żadna firma nie może sobie pozwolić na stagnację, dlatego liderzy mają przed sobą unikatowe wyzwania. Jak kultywować w organizacji kulturę otwartości? Dlaczego zmiana starych sposobów często kojarzy się nam z porażką? Jak znaleźć równowagę pomiędzy standaryzacją a kreatywnością? O tworzeniu wspierającego środowiska w firmie, wielozadaniowości, innowacji i przywództwie rozmawialiśmy z Sebastianem Tomaszewskim, członkiem zarządu firmy Pfeiffer Langen (znanej szerzej pod marką Diamant).

Komunikacja jako niezbędny element zmiany 

Najważniejszym aspektem wprowadzania dużej zmiany w życie jest komunikacja, która musi być dwustronna i spójna. Wiele firm podchodzi do takich procesów w sposób bardzo autorytarny: będzie zmiana, koniec. Pracownicy bardzo często pozostawieni są sami sobie. I taka postawa zarządu prowadzi do chaosu i braku efektywności. Strach zaczyna podpowiadać zespołom czarne scenariusze, co jest prostą drogą do zachowawczości. A przecież lider powinien promować postawę przedsiębiorczą, aktywną, otwartą. Zyskuje na tym cała organizacja.

Damant obecnie przechodzi przez gruntowną zmianę: z organizacji zorientowanej silosowo staje się organizacją procesową. Dzięki swojemu doświadczeniu i umiejętnościom, Sebastian Tomaszewski potrafi prowadzić zarząd i zespoły przez ten skomplikowany proces. Czyni go bardziej ludzkim, zrozumiałym dla odbiorców: nie ma z tym problemu, ponieważ dobrze zna swoich ludzi i rozumie ich potrzeby.

Kultura otwartości i współdziałanie z Zespołem

W jaki sposób wprowadzić w firmie kulturę otwartości? Jak promować innowacje i zachęcać pracowników, aby kwestionowali status quo? Co jest najważniejsze podczas wdrażania nowych narzędzi technologicznych? Jakie są inne wyzwania podczas dużych zmian

Odpowiedzi na te i inne pytania pojawiły się podczas rozmowy ze specjalistą Sebastianem Tomaszewskim. Poruszyliśmy także wiele innych kwestii, takich jak:

  • Jakie są funkcje zarządu podczas wprowadzania zmian?
  • Dlaczego organizacje zorientowane procesowo mają przewagę nad silosowymi?
  • Jak system Hoshin Kanri może pomóc przy komunikacji w zmianie?
  • W jaki sposób umożliwić pracownikom rozwój?
  • O co najczęściej rozbija się skuteczność wprowadzania nowoczesnych rozwiązań?

Szczególnie zaintrygowały nas kwestie ludzkie i komunikacyjne: precyzowanie celów, podział obowiązków i wzbudzanie kreatywności w biznesie. To trzon skutecznego wprowadzania zmian w organizacji.

Dokładne omówienie tych i innych tematów, wraz z przybliżeniem szczegółów od strony zarządu, znajdziesz w naszej rozmowie. Wysłuchaj odcinka!

Obserwuj nas na YouTube