Czy mając znane nazwisko i kontynuując tradycję rodzinną, łatwo jest zbudować dobrze prosperującą firmę? O wyzwaniach związanych z dynamicznym rozwojem brandu i tworzeniu organizacji opartej na wartościach rozmawiamy z Anią Kruk, współzałożycielką i CEO firmy marki biżuteryjnej ANIA KRUK.
Ze światem biznesu zetknęła się, mając raptem 25 lat. To wtedy jej świat wywrócił się do góry nogami, a ona stanęła przed wyzwaniem założenia na nowo firmy rodzinnej i kontynuowania trwającej mniej więcej 200 lat tradycji projektowania i sprzedaży biżuterii.
Z wykształcenia jest projektantką, dlatego wejście w obszary, m.in. zarządzania ludźmi, budowania struktury były dla niej czymś kompletnie nowym – fascynującym, ale jednocześnie bardzo stresującym. Sposób na to znalazła niemal intuicyjnie – po prostu w zdyscyplinowany sposób uczyła się, co robi do dziś. W każdej wolnej chwili, m.in. latając pomiędzy Polską a Hiszpanią, czyta książki biznesowe i testuje na żywym organizmie zdobytą wiedzę. Zderza ją z rzeczywistością i innymi punktami widzenia. Tym samym stara się zarażać swoich pracowników.
Jak wyglądały początki firmy ANIA KRUK? To przede wszystkim nerwy i ciągła walka polegająca na szukaniu rozwiązań, dzięki którym przychody będą rosły szybciej niż koszty. To również budowanie zespołu – krok po kroku – i szukanie ludzi, którzy zakochają się w idei i wizji przyszłości, a nie w tym, co raczkująca firma może zaoferować.
Jak udało się przebrnąć przez ten etap? Jak wyglądały kolejne? Czy przejście z małej firmy w sprawnie działające przedsiębiorstwo obarczone było wieloma wyzwaniami? Które z zakrętów pokonała bez problemów, a na których wpadła w poślizg lub wypadła z toru?
Na te wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź, oglądając wywiad z Anią Kruk, współzałożycielką i CEO firmy biżuteryjnej ANIA KRUK, który przeprowadził Radosław Śliwka.
Ponadto dowiesz się:
Marka ANIA KRUK to – jak mówi sama współzałożycielka – firma rebeliancka kwestionująca status quo, otwarcie i odważnie komunikująca swoje wartości. Jednak szybki wzrost, szczególnie okresowy, wymaga odpowiedniej optymalizacji procesów i stworzenia struktury pozwalającej na myślenie długoterminowe. Obejrzyj nagranie, z którego dowiesz się, jak można to zrobić: Ania Kruk: jak miłość do biżuterii przerodziła się w biznes
Smart Project S.K.A.
ul. Libelta 27/A3.1
61-707 Poznań
NIP: 7811878786
REGON: 302125920