Kontakt

61-707 Poznań ul. Libelta 27

Nasze social media:

Jak przyspieszyć pracę działu HR za pomocą technologii?

Technologia zawsze była, jest i będzie tylko narzędziem, które pomaga robić pewne rzeczy szybciej i efektywniej. To oznacza, że najpierw powinniśmy skupić się na budowaniu dobrej kultury, potem strategii, a dopiero na końcu dobierać odpowiednie narzędzia. Dzięki temu pracownicy będą podejmować decyzje zgodne z celami firmy. Tak uważa Piotr Smoleń, założyciel Symmetrical AI i gość Podcastu „SMARTnie o Biznesie”.

Różnice w podejściach firm

Piotr zauważył, że firmy mniejsze, „Dawidzi” na rynku, często są zmuszone do ryzykowania i testowania nowych narzędzi, aby nadrobić dystans do większych konkurentów, którzy mają już silne marki i kanały dystrybucji. Z kolei organizacje z ustabilizowaną pozycją mają swoje „naturalne fosy” w biznesie – markę, klientów, czas i pieniądze na uporządkowanie rzeczywistości systemami. Dla nich ważne jest zarządzanie dużą organizacją, co wymaga standardów i procesów.

Cała prawda o automatyzacji

Piotr Smoleń oraz Radosław Śliwka poświęcili dużo uwagi tematowi automatyzacji w obszarze HR, rozwiewając najczęstsze, a jednocześnie najbardziej krzywdzące przekonania.

Mit numer jeden: Automatyzacja kosztuje gigantyczne pieniądze. Piotr podkreślił, że dostępne na rynku narzędzia pozwalają na automatyzację procesów nawet najmniejszej firmie.

Mit numer dwa: Automatyzacja zabierze pracę. Prawda jest taka, że nowoczesne narzędzia eliminują rutynowe zadania, na które szkoda naszego czasu, pozwalając HR-owcom (i nie tylko!) skupić się na budowaniu świetnej kultury organizacyjnej, rozwijaniu potencjału talentu i rekrutacji. Ostatecznie firma wygrywa przecież właśnie dzięki temu!

Strategia Symmetrical AI

Jak Symmetrical AI radzi sobie z niepewnością i zapewnia elastyczność w niestabilnych czasach? Ich podejście opiera się na dwóch filarach:

  • Wewnętrznie: Koncentracja na zespole „misjonarzy”, którzy pracują zgodnie z wartościami i misją firmy. Zespół misjonarzy jest przekonany, że bez względu na to, co by robili, osiągnęliby sukces. To pozwala budować silny trzon kulturowy i kompetencyjny, który chroni firmę przed „czarnymi łabędziami”.
  • Zewnętrznie: Myślenie o kliencie. Zamiast automatyzować istniejące procesy klienta bezrefleksyjnie, firma stara się najpierw zrozumieć cel biznesowy, jego codzienne trudności i problemy, a dopiero potem proponować, jak procesy mogłyby działać lepiej. Chodzi o to, aby pomagać klientowi w rozwiązywaniu jego realnych problemów, a nie tylko automatyzować to, co już ma.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak przyspieszyć pracę za pomocą technologii, koniecznie obejrzyj całą rozmowę z Piotrem Smoleniem.