Kontakt

61-707 Poznań ul. Libelta 27

Nasze social media:

Zielony Ład a gospodarka. Przyszłość packagingu, indywidualizacja opakowań i nadchodzące zmiany 

Branża opakowań doskonale odzwierciedla aktualną sytuację gospodarki. Co dokładnie o niej mówi i na jakie nadchodzące zmiany wskazuje? Rozmawiamy o tym z Pawłem Rogalką, CEO Digit Pack. Przekonaj się, jak Zielony Ład wpłynie na codzienność producentów oraz konsumentów i poznaj perspektywy rynku packaging na kolejne lata. 

Od lat konsumpcjonizm – w ogólnym rozumieniu – ma się bardzo dobrze: i na świecie, i w Polsce. Ku swojemu zadowoleniu kupujemy coraz więcej nowych dóbr, dzięki czemu napędzamy rynek i przyczyniamy się do rozwoju branż. Jedną z nich jest packaging, czyli sektor opakowań, który choć towarzyszy nam praktycznie na każdym kroku, często jest całkowicie pomijany. On tymczasem jest papierkiem lakmusowym naszej gospodarki. 

Jak mówi Paweł Rogalka, CEO Digit Pack, dwoma filarami polskiej gospodarki jest eksport oraz konsumpcja indywidualna. Są one oczywiście ściśle powiązane z packagingiem, zgodnie z prostym założeniem: mniej towaru i eksportu, to mniejsze zapotrzebowanie na opakowania. Branża ta jeszcze w 2022 r. i w pierwszej połowie 2023 r. była w trudnej sytuacji. Ostatni rok przyniósł zmiany, jednak w kontekście rozmów o opakowaniach nie można zapominać o Zielonym Ładzie i jego konsekwencjach. 

Nacisk na redukcję konsumpcji oraz nowe regulacje ograniczające ilość odpadów, opakowań i plastiku mogą zupełnie zmienić zasady gry. Jak mówi Paweł Rogalka, wszystko wskazuje na nadchodzącą, intensywną walkę konkurencyjną w branży o „kurczący się tort”. Jak ostatecznie zmieni się sektor packagingu? Co przyniesie dynamicznie rozwijająca się technologia druku cyfrowego? Jakie będzie znaczenie spersonalizowanych opakowań za 5-10 lat? 

Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, posłuchaj rozmowy z Pawłem Rogalką, CEO Digit Pack. Dodatkowo porusza on wiele innych, interesujących zagadnień, takich jak m.in.: 

  • potencjalne zmiany w gospodarce w najbliższym czasie, 
  • wpływ preferencji konsumentów na sektor opakowań, 
  • zmiany i ograniczenia Zielonego Ładu względem packagingu, 
  • podejście producentów i klientów do roli opakowań. 

Paweł Rogalka stwierdził, że choć „opakowania swój czas już miały”, teraz trwa walka jakościowa i szybkościowa o klienta. Nadal nie wiadomo też, jakie dokładnie zmiany przyniesie Zielony Ład oraz w jaki sposób wpłynie zarówno na producentów, jak i konsumentów. 
Obejrzyj naszą rozmowę, poznaj odpowiedzi na pytania i dowiedz się, jaki jest pomysł na biznes Digit Pack: Jak Zielony Ład wpłynie na gospodarkę? | Rozmowa z Pawłem Rogalką, CEO Digit Pack.