Kontakt

61-707 Poznań ul. Libelta 27

Nasze social media:

Zmiany, wyzwania łańcuchów dostaw, AI i praca nad wspólnym celem biznesowym

Jak być gotowym na wszystko? Zmiany, wyzwania łańcuchów dostaw, AI i praca nad wspólnym celem biznesowym

Nieprzewidywalne zdarzenia mają różne konsekwencje. Jak na nie reagować, gdy trzeba opuścić biznesową strefę komfortu? O tym, a także o wyzwaniach branży retail, sztucznej inteligencji i kompletowaniu zespołu specjalistów rozmawiamy z Logistics and Administration Director w OTCF S.A., Julitą Barnowską-Ptasik. 

Ciągłe zmiany i niespodziewane sytuacje komplikują prowadzenie biznesu. Są wyzwaniem, z którym zmaga się wiele sektorów gospodarczych. W przypadku łańcuchów dostaw i branży retail są one szczególnie odczuwalne – zwłaszcza w ostatnich latach. Nie oznacza to jednak, że można im się poddać. Wręcz przeciwnie: należy wypracować takie rozwiązania, by klient końcowy nie dostrzegł, że problemy w ogóle miały miejsce. 

Julita Barnowska-Ptasik, Logistics and Administration Director w OTCF S.A. (4F) zaznacza, że efektywne reagowanie na nieprzewidywalne zdarzenia może prowadzić do wzrostu kosztów, ale pozwala utrzymać łańcuch dostaw i gwarantuje zadowolenia klienta, co często jest wartością nadrzędną. Ekspertka podkreśla jednocześnie znaczenie analizy i procesu doskonalenia działań, ciągłej obserwacji oraz doświadczenia – zarówno tego zewnętrznego, jak i wewnętrznego. 

Grupa OTCF S.A.zbudowała zespoły składające się z doświadczonych specjalistów. Jak wyglądają ich poszukiwania pracowników i na czym polega sekret udanej rekrutacji? Na jakie kompetencje należy stawiać i w jaki sposób budować strukturę firmy, by w pełni wykorzystać potencjał zatrudnionych ludzi? Ostatecznie w jaki sposób komunikować zachodzące zmiany i skutecznie wdrażać automatyzacje oraz AI? 

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w materiale wideo. W rozmowie poruszyliśmy też kwestie:

  • strategii działania grupy OTCF w nieprzewidzianych sytuacjach, 
  • metod reagowania na zmieniającą się sytuację w łańcuchach dostaw, 
  • poszukiwania pracowników o wąskich specjalizacjach i kompetencjach, 
  • wdrażania rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji, 
  • procesów oszczędzających czas i zasoby ludzkie.

Julita Barnowska-Ptasik opowiedziała nam też o efektywnej współpracy różnych departamentów. Za kluczowe w tym kontekście uznała osiągnięcie jednego, wspólnego celu, działającego na korzyść całej firmy. Jak tego dokonać? Obejrzyj: Przewidzieć nieprzewidywalne – rozmowa o nadążaniu za zmianami (Julita Barnowska-Ptasik).