Kontakt

61-707 Poznań ul. Libelta 27

Nasze social media:

Wypracowanie przewagi konkurencyjnej to zadanie dla całej firmy. O tajemnicy doskonałości operacyjnej

Na czym polega przewaga konkurencyjna i czyim zadaniem jest troska o nią? Director Customer Relations w SMART Project, Sławek Błotny odkrywa sekret doskonałości operacyjnej i procesy, jakie za nią stoją.

Michael Treacy oraz Fred Wiersema zdefiniowali doskonałość operacyjną jako „koncentrację na dostarczaniu klientom produktów i usług w konkurencyjnych cenach i przy minimalnych niedogodnościach”. W dobie ogromu podobnych do siebie produktów przewaga konkurencyjna musi być zatem kształtowana na wielu innych płaszczyznach.

Director Customer Relations w SMART Project, Sławek Błotny, podkreśla, że dobra przewaga konkurencyjna powinna być przede wszystkim trwała i niezagospodarowana przez konkurencję. Jego zdaniem powinien cechować ją obiektywizm oraz możliwość opisania jej konkretnymi liczbami. Tylko wtedy zyska ona wymierny charakter, działający na korzyść całej firmy. 

Aby jednak wznieść się na wyżyny doskonałości operacyjnej, odpowiedzialni za osiągnięcie przewagi konkurencyjnej muszą być wszyscy. Przyświeca temu jasne określenie misji i wartości firmy, pod którymi podpisują się pracownicy. Jak jednak to osiągnąć oraz w jaki sposób wykorzystywać kreatywność osób zatrudnionych na każdym szczeblu? Co ponadto zrobić, aby wsłuchać się w potrzeby klientów, bez ryzyka przysłonięcia ich własną wizją?

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań, znajdziesz w naszej rozmowie. Poruszyliśmy w niej również kwestie:

●       sposobu organizacji firmy, w której wszyscy czują się odpowiedzialni za przewagę konkurencyjną,

●       wykorzystywania kreatywności pracowników i otwartości na pomysły,

●       komunikacji umożliwiającej przepływ pomysłów i ich weryfikację,

●       komunikacji z klientami w celu zrozumienia ich potrzeb,

●       koncentracji na pozyskiwaniu nowych klientów kosztem tych obecnych,

●       wdrażania automatyzacji procesów biurowych i administracyjnych.

Sławek Błotny zwraca uwagę na znaczenie zarówno komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Podkreśla znaczenie uważnego wsłuchiwania się w głosy klientów. Jednocześnie zwraca uwagę na ogromny potencjał tkwiący w kreatywności pracowników, który warto wykorzystać. 

Jak jednak skutecznie dbać o te kwestie i przekuwać je w przewagę konkurencyjną? Obejrzyj nagranie: Na doskonałość operacyjną pracuje cała firma: Rozmowa ze Sławkiem Błotnym.